Matematičke igre za djecu - učenje kroz igru
10 Velj

Matematičke igre za djecu - učenje kroz igru

Učenje kroz igru

Matematika je jedna od najstrašnijih riječi za djecu. Zaista su rijetki oni koji se barem jednom nisu namučili oko nekog matematičkog zadatka ili ispita iz matematike. Postoji li način da djeci prikažemo matematiku tako da im se svidi? Da im postane zabavna? POSTOJI – kroz matematičke igre za djecu! Koje su to igre i kako ih igrati, pročitaj u nastavku teksta.

Matematičke igre za djecu - zašto je matematika teška?

Prije samog polaska u školu djeca već imaju pretpostavku da će im matematika biti najteža, da će se mučiti, dobivati jedinice, prolijevati suze i znoj zbog nje.Kako se ono kaže u narodu: „Gdje ima dima - ima i vatre!“. Tako je i s matematikom.  Zašto se nikad niti jedno dijete nije bojalo Prirode i društva? Očito se s razlogom stvaraju takve predrasude o matematici. No, je li matematika stvarno tako teška? Jesu li zadaci zaista toliko teški za shvatiti i naučiti? Možda djeca dobivaju previše zadataka za zadaću? A, možda je ipak samo do profesora koji loše prenosi svoje znanje djeci ili do njegovog načina  na koji predaje…Svi navedeni razlozi mogući su „krivci“ takav negativan stav o matematici. Ipak, kao učitelj i netko tko godinama poučava djecu, moram primijetiti da su u većini slučajeva zapravo ovo glavni „krivci“ :

  1. NEDOVOLJNO VJEŽBE
  2. NEPAŽNJA NA SATU MATEMATIKE
  3. NEREDOVITO PISANJE DOMAĆE ZADAĆE

Obrazložit ću svaki pojedinačno.

  1. NEDOVOLJNO VJEŽBE

Matematika se mora vježbati. Nema se tu što previše reći. Nemoguće je svladati matematičke zadatke bez konstantnog vježbanja. Što više i češće dijete rješava zadatke za vježbu, uspješniji će biti na ispitu.

  1. NEPAŽNJA NA SATU MATEMATIKE

Jednu stvar nikako da djeca shvate ( valjda moraš ući u neke godine pa ti to postane kristalno jasno ) a to je: AKO POZORNO PRATIŠ NASTAVU I SLUŠAŠ UČITELJA  ŠTO OBJAŠNJAVA, ODRADIO SI POLA POSLA.

  1. NEREDOVITO PISANJE DOMAĆE ZADAĆE

Pisanje domaće zadaće služi tome da se ponovi gradivo koje se obrađivalo taj dan u školi. I, zaista je tako. Ako učenik prati nastavu u školi, miran je za vrijeme objašnjavanja gradiva,  sluša i gleda, uz to redovito piše domaću zadaću i samostalno vježba zadatke – za njega brige nema! Za one pak koji preskoče bilo koji korak od ova tri navedena, naravno da će matematika postati najgori i najteži predmet na svijetu. 

Kako matematiku prikazati zanimljivom ?

Nije matematika isključivo nešto strašno. Matematika nas okružuje, možemo ju pronaći u našim svakodnevnim aktivnostima. Baš zato bi trebalo matematiku početi uvoditi već u najranijoj dobi. A, kako ćemo to? Lako! Što djeca najviše na svijetu vole raditi? Igrati se, naravno! Upravo ćemo preko matematičke igre djecu upoznati s matematikom i prije škole te na taj način razviti pozitivnu sliku o njoj.

Rane matematičke igre za djecu

Kao što je već spomenuto, matematičke igre mogu se uvesti vrlo rano. Već u dobi od jedne godine dijete postaje svjesno samoga sebe i okoline oko sebe. Znaš li da ako djetetu kažeš da ima JEDAN nos, DVA oka i uha da si ga već naučio nekom matematičkom znanju? Jesi, i to BROJANJU. S time otvaramo svijet matematike;  brojimo stvari koje nas okružuju.  I sama iz vlastitog iskustva (a sigurna sam da vas ima još) često svom djetetu koristim  „JEDAN, DVA, TRI“ za brojne radnje.  Pri svlačenju odjeće kažem : „Idemo, jeeedan, dvaa, tri - gotovo! „  ili „ Pazi, idemo na stepenice! Jedan, dva, tri! „ To su sve „nesvjesni“ načini uvođenja djeteta u svijet brojki i zadataka. Kasnije, u dobi od  2, 3 godine već možemo tražiti od djeteta da nam samostalno nešto broji npr. koliko ima godina, koliko vidi prstiju… Kod djece u starijoj skupini, od 4 godine do predškolske dobi, brojanje do 10 već bi trebalo biti usvojeno.

Matematika kroz igru - sadržaj matematičkih igara za djecu

Djeca istražuju uzorke i oblike, uspoređuju veličine i broje stvari. Ali koliko često to rade i što znači za razvoj djece? Prilikom jednog američkog istraživanja djeca su učila tijekom slobodne igre, primijetili su šest kategorija matematičkih sadržaja.

1. Razvrstavanje. Jedna djevojčica izvadila je sve plastične oblike iz spremnika i razvrstala ih prema vrsti, a zatim prema boji.

2. Istraživanje veličine (opisivanje i usporedba veličine objekata). Kad je djevojčica donijela novine do umjetničkog stola da ih pokrije, dječak je primijetio: "Ovo nije dovoljno veliko da pokrije stol."

3. Nabrajanje (izgovaranje brojčanih riječi, brojanje, trenutno prepoznavanje niza objekata, čitanje ili pisanje brojeva). Tri dječaka nacrtala su svoje obitelji i razgovarali o tome koliko braće i sestara imaju i koliko su njihova braća i sestre stari.

4. Istraživanje dinamike (sastavljanje stvari, njihovo razdvajanje ili istraživanje pokreta poput prevrtanja). Nekoliko je djevojčica spljoštilo lopticu plastelina u disk, izrezalo je i napravilo "pizzu".

5. Proučavanje uzorka i oblika (identificiranje ili stvaranje uzoraka ili oblika ili istraživanje geometrijskih svojstava). djevojčica je napravila ogrlicu od perli, stvarajući uzorak žuto-crvene boje.

6. Istraživanje prostornih odnosa (opisivanje ili crtanje lokacije ili smjera). Kad je jedna djevojčica postavila kauč u kućici za lutke pokraj prozora, druga ga je pomaknula u središte dnevne sobe, rekavši: "Kauč bi trebao biti ispred televizora."

Dječje matematičke igre - kategorizacija

Matematika se uči polako, postepeno kako bi se znanje moglo nadograđivati sa svakim razredom. Najbitnije je postaviti dobre temelje kako bi taj put učenja bio što lakši. U predškolskoj dobi važno je da djeca usvoje brojanje i prebrojavanje, prepoznavanje oblika i boja (sortiranje). Kad djeca krenu u prvi razred od njih se očekuje da su već usvojili predmatematičke vještine kako bi mogli krenuti sa zbrajanjem i oduzimanjem (do 10 i 20) kao novim operacijama. U drugom razredu proširuje se raspon brojeva pa tako djeca uče matematičke operacije s brojevima do 100. Zbrajanje i oduzimanje bi već trebalo imate čvrste temelje kako bi se mogla uvesti nove matematičke operacije, one zahtjevnije; množenje i dijeljenje. Nekako se uzima upravo taj trenutak kao prijelomni – tada matematika postaje „teška“. U trećem razredu uvode se računske operacije s brojevima do 1000. Zadaci postaju teži i dosta zahtjevniji. Matematika u četvrtom razredu priprema djecu za sve ono što će učiti u višim razredima; računa se s brojevima do milijun te se uvode opsežniji geometrijski sadržaji. Upravo smo prema tome kategorizirali matematičke igre za djecu iz naše ponude:

Matematičke igre za predškolsku dob

Jedan, dva, tri – sada brojiš ti! Umjesto da učite djecu brojiti direktno i po šabloni, zar ne bi bilo zabavnije brojiti koliko nam treba mrkvica za ručak, koliko imamo prstića na rukama i koliko bicikala smo vidjeli u šetnji parkom. U tome nam mogu pomoći i razne brojalice koje kroz priču i rimu upoznaju djecu s brojevima. Povezujući učenje brojeva s nekim stvarnim svakodnevnim životnim situacijama djeca će stvoriti u mozgu više poveznica s određenim brojem te će si tako stvoriti dobre temelje za daljnje učenje sustava brojeva i matematičkih vještina.

Matematičke igre za djecu u 1. razredu

Rijetko koje dijete danas krene u prvi razred bez da zna zbrajati do 10. U predškolskoj dobi tome ih učimo kod kuće, u trgovini, kroz igru. Lako je, koristimo se najstarijim matematičkim alatom – PRSTIMA. Imamo 10 prstiju pa bez poteškoća zbrojimo svaki zadatak. Djeca to lako svladaju jer mogu i vizualno zamisliti male brojeve. Kad brojevi krenu iznad 10, kreću i problemi. Pročitajte naš tekst kako naučiti zbrajati i oduzimati do 20.

Matematičke igre za djecu u 2. razredu

Većina djece bez poteškoća usvoji jednostavnije matematičke operacije poput zbrajanja i oduzimanja međutim, s množenjem i dijeljenjem je dosta teže. Zbrajanje i oduzimanje je lakše predočiti u glavi. Imam 6 bombona i baka mi da još 3. Koliko imam ukupno bombona? U ovom zadatku dijete će lako doći do rješenja. Možda pomoću prstiju ili štapića a možda jednostavno u glavi broju 6 pribroji još 3 i dođe do rješenja. U množenju i dijeljenju računanje je složenije pa djeca teže i dolaze do rješenja. Pročitaj naš tekst o učenju tablice množenja.

Matematičke igre za djecu u 4. razredu

Saznaj više u našem članku o učenje matematike uz abakus.

Zaključak

Igra ne garantira matematički razvoj, no zasigurno nudi bogate mogućnosti. To će doći do izražaja ukoliko i roditelji i nastavnici nastave s uključivanjem djece u razmišljanje i predstavljanje matematičkih ideja koje su se pojavile u njihovoj igri. Učitelji poboljšavaju učenje matematike djece kada postavljaju pitanja koja izazivaju pojašnjenja, proširenja i razvoj novih shvaćanja. Isto to mogu raditi roditelji prije polaska u školu prilikom svakodnevnih aktivnosti. Djeca su impresivna u rješavanju problema. Počinju učiti pravila "igre zaključivanja".  Postavljanjem i rješavanjem problema dijete uči izražavati svoju inventivnost. Bez obzira na to radi li dijete uspješno ili se bori s matematikom, matematičke igre za djecu podučavaju nove koncepte i pružaju puno mogućnosti za vježbanje. Dobra matematička igra omogućuje djeci sa svim razinama vještina da sudjeluju zajedno jednaki. Ako djeci matematiku približimo na zabavan način, matematika bi mogla postati njihov najdraži predmet!

Povezani artikli

Otkrij geometrijske oblike u svakodnevnom životu

40,50€

Edukativna igra Otkrij geometrijske oblike u svakodnevnom životu pomaže tvom djetetu naučiti geometrijske oblike prepoznajući ih u predmetima iz svakodnevnog okruženja. Kojem geometrijskom obliku pripada mrkva, sladoled u kornetu ili prometni čunj? Možeš li tvoje dijete koristeći samo dodir prepoznati o kojem se geometrijskom obliku radi? Ova zanimljiva igra pomoći će tvom djetetu da savlada geometrijske oblike, poboljša sposobnost razlikovanja i prepoznavanja te nadopuni svoj rječnik novim pojmovima. Psihopedagoške karakteristike Sadržaj igre temelji se na asocijacijama i sličnostima koje postoje između pojedinih predmeta u našem okruženju i određenih geometrijskih oblika. Predmete na fotografijama dijete lako može prepoznati i imenovati čemu služe. Ovom igrom dijete se upoznaje s geometrijskim oblicima na način da im daju funkciju i primjenu u stvarnom životu. Kroz povezivanje između fotografija predmeta u kontekstu, fotografija geometrijskih figura i čvrstih geometrijskih oblika, dijete razvija vještine identifikacije i klasifikacije. Uz to razvija i obogaćuje rječnik. Odgojni ciljevi Stjecanje sposobnosti morfološkog povezivanja predmeta Poboljšanje sposobnosti prepoznavanja, razlikovanja i grupiranja Razvijanje vokabulara Korištenje apstraktnog mišljenja Razvoj vještine zapažanja Učenje oblikovanja pretpostavki Poboljšanje koordinacije ruka-oko Način igre Na poleđini kartica nalazi se samokorekcijski sustav koji pomaže djetetu u provjeri ispravnosti složenih kartica. 7 glavnih kartica (crveni obrub) podijeli djeci. Na stolu, na dohvat ruke, ostavi čvrste geometrijske figure kako bi ih mogli identificirati svojom odgovarajućom karticom. Ostatak kartica (plavi obrub) sa fotografijama koje predstavljaju geometrijske oblike u stvarnom obliku ostavi na stolu kako bi ih djeca mogla prepoznati po morfološkoj sličnosti, grupirati  i pravilno postaviti na sve četiri strane glavne kartice (iznad, ispod, lijevo, desno). Pomoću neprozirne vreće djeca mogu vježbati prepoznavanje različitih geometrijskih oblika dodirom. Set sadrži 7 čvrstih geometrijskih oblika (5 cm visine), 35 kartica (9 × 9 cm), geometrijske figure za slikanje, izrezivanje i konstruiranje te neprozirnu torbu.   Dimenzije proizvoda 24.5 × 19 × 7 cm Dob od 3 do 8 godina Obrazovni cilj Vokabular, razvoj sposobnosti prepoznavanja i razlikovanja Proizvođač, država Akros, Španjolska Broj komada u pakiranju  43 Materijal Karton   Što razvija? Vizualna percepcija Vizualna percepcija način je na koji mozak procesira ono što vidimo, odnosno način na koji mozak interpretira, analizira i daje smisao onome što vidimo. Pomaže djetetu da razumije ono što vidi, odnosno prepozna i razumije različite elemente, kao što su veličina, boja, oblik, prostorni odnosi. Vizualna percepcija važna je u svakodnevnom životu u različitim aktivnostima kao što su čitanje, oblačenje, slaganje puzzli te uočavanje sličnosti i različitosti. Spoznajni razvoj Spoznajni razvoj podrazumijeva mentalne procese na temelju kojih dijete informacije koje dobiva iz osjetila formulira u smislenu cjelinu i posljedično tumači i razumije svijet oko sebe. Taj se proces odvija kroz aktivnu interakciju s okolinom, pri čemu je važno osigurati uvjete za razvoj pozornosti i misaonih strategija. Kod djeteta se spoznaja razvija postepeno, ovladavanjem sve složenijim shemama, pojmovima i misaonim operacijama. Taktilna percepcija Taktilna percepcija označava sposobnost našega uma da prima i prepozna podražaje koje primamo putem kože. Prvenstveno se takve aktivnosti odvijaju putem kože na rukama, iako taktilno možemo osjetiti cijelim tijelom. Razvoj logičko-matematičkih vještina Razvoj logičko-matematičkih vještina podrazumijeva usvajanje matematičkih pojmova kao što su veličina, boja, oblik, količina, brojevi, aritmetički znakovi, razvrstavanje, simetrija, mjerenje i sl. Djeca najlakše uče matematiku igrajući se opipljivim predmetima, a neke od najvažnijih aktivnosti uključuju razvrstavanje (prema boji i veličini), uspoređivanje (prema duljini I veličini) i nizanje (prema određenom redoslijedu).   ..

Dodaj u košaricu

Klasifikacijski set

15,10€

Igra razvrstavanja veličina, boja i oblika. Izvrsna kvaliteta, robusna plastika. Set ladica za klasifikaciju predstavljen je u četiri osnovne boje te je pogodan za kolektivnu uporabu ( u razredu npr. ). Namijenjeno za dob od 2 do 4 godine. ..

Dodaj u košaricu
Drveni matematički štapići Drveni matematički štapići Nedostupno

Drveni matematički štapići

12,20€

Učenje može biti zabavno! Ovih 19 štapića za brojanje i praktični okvir izrađeni su od FSC 100% certificiranog drveta ( ekološki, socijalni i ekonomski standardi )i idealni su matematički pratitelji za djecu školske dobi. Brzo i jasno pomažu razumijevanju brojeva. Je li deset veći broj od tri? Duljina matematičkih štapova je tu da vam pomogne oko orijentacije. Ako se postave ispravnim redoslijedom, svi štapići pravilno se uklapaju u okvir. Dimenzije: 17 x 17 x 2 cm. Namijenjeno za dob od 6+ godina...

Nedostupno
Drvena igra - Zabava s matematikom Drvena igra - Zabava s matematikom
-35%

Drvena igra - Zabava s matematikom

28,60€18,59€

Idealna matematička igra za djecu u prvom razredu. Nauči zbrajanje i oduzimanje do broja 20 na lagan i edukativan način. U pakiranju dolazi drvena matematička ploča s naznačenim brojevima i matematičke kartice s operacijama zbrajanje i oduzimanja. Djeca kroz igru dolaze do rješenje i razvijaju matematičke vještine. Dimenzije: 27 x 21 x 0,5 cm. Namijenjeno za dob od 6+ godina. ..

Dodaj u košaricu
Matematički štapići, 200 kom
-30%

Matematički štapići, 200 kom

11,80€8,26€

Ova igra omogućuje vam da na učinkovit i zabavan način naučite dijete vrlo važnim matematičkim pojmovima: 1) ekvivalencije; 2) brojčane vrijednosti / asocijacije boja; 3) prvi aritmetički proračuni. U pakiranju se nalazi 200 komada. Namijenjeno za dob 3+ godina. ..

Dodaj u košaricu

Najnovije

Hrvatska abeceda - kako je približiti djeci?

Hrvatska abeceda predstavlja temelj hrvatskog jezika. Zaronite u svijet 30 slova koja oblikuju bogat..

Memory igre za djecu - 5 razloga zašto ih koristiti

Memory igre za djecu - alat za razvoj dječjeg mozga. Saznaj 5 razloga zašto ih koristiti u igri i uč..

Osnovne boje - kako boje oblikuju naš život?

Upoznajte osnovne boje - primarne i sekundarne boje koje čine temelj svijeta boja. Otkrijte njihovo ..

Slonovi - uvod u fascinantni svijet divovskih sisavaca

Zabavite se s djecom uz edukativne igre o slonovima. Naučite, igrajte se i razvijajte vještine uz na..

Zbrajanja i oduzimanja do 5 - razvijanje predmatematičkih vještina

Učenje zbrajanja i oduzimanja do 5 nikada nije bilo zabavnije! Otkrijte razne metode i aktivnosti za..